Exposiçom sobre os Sem Terra

O Movimento dos Trabalhadores Rurais sem Terra (Brasil) terá umha exposiçom dedicada no éMundial. As pessoas interessadas podem-na visitar de 4 a 9 de julho na Biblioteca Pública Ánxel Casal.

O Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra, também conhecido pola sigla MST, é um movimento social brasileiro cujo objetivo é a realizaçom da reforma agrária no Brasil. O MST tivo origem na década de 1980 e defende que a expansom da fronteira agrícola —os megaprojetos, dos quais as barragens som o exemplo típico— e a mecanização da agricultura tenhem contribuído para eliminar as pequenas e médias unidades de produçom agrícola e concentrar a propriedade da terra. Contrariamente ao modelo concentrador da propriedade fundiária, o MST declara buscar a redistribuiçom das terras improdutivas.

Paralelamente, o modelo de reforma agrária adotado polo regime militar priorizou a colonizaçom de terras devolutas em regiões remotas, tais como as áreas ao longo da rodovia Transamazônica, com objetivo de «exportar excedentes populacionais» e favorecer a integraçom do território. Esse modelo colonizador foi qualificado de «catastrófico» polo movimento, que já no primeiro momento denunciou o isolamento num ambiente inóspito de centos de famílias, condenadas mesmo a cultivar terras impróprias para o uso agrícola.

O êxodo rural para as cidades intensificou-se com a migraçom de mais de 30 milhões de pessoas. Boa parte encontrou-se aginha em situaçom de desemprego, especialmente pola crise económica da década de ’80, e aguns decidírom regressar para cultivar a terra.

Já em 1984, apoiados pola Comissão Pastoral da Terra, representantes dos movimentos sociais, sindicatos de trabalhadores rurais e outras organizações reunírom-se em Cascavel, Paraná, no 1º Encontro Nacional dos Trabalhadores Rurais Sem Terra, para fundar o MST.