Paulo Soriano e Sérgio Tannus abrem o éMundial

Programaçom do éMundial inicia a 4 de julho com protagonistas brasileiros. Lançamento de duas obras de Paulo Soriano e sessom Jam Brasil conduzida por Sérgio Tannus.


Segunda-feira, dia 4 de julho, arranca em Santiago de Compostela o festival éMundial, que durará até o sábado, dia 9. Será toda umha semana de atividades em que pessoas de diferentes pontos da Lusofonia demonstrarám o caráter internacional da língua galega.

Para este primeiro dia, os protagonistas chegam do Brasil, o país com maior número de falantes da nossa língua. Primeiro, às 20:30, no Café Bar As Duas (Praça da Oliveira nº 3), com o escritor brasileiro Paulo Soriano, quem apresentará dous dos seus últimos trabalhos, Contos Galegos e Histórias Nefastas. O ato será conduzido por Carlos Campoi, do Clube de Leituras de Português da EOI compostelana. Também estará presente um membro da editora galega Edizer Livros, com a qual tem colaborado Soriano.

Já pola noite, às 23 horas, a Borriquita de Belém (Rua de Sam Paio de Antealtares nº 22) será o cenário para umha sessom Jam Brasil, na qual o mestre de cerimónias será o guitarrista Sérgio Tannus.

Paulo Soriano

Paulo Soriano gere na rede o site Contos Grotescos e colaborou com a editora galega Edizer Livros para dar a estampa o volume Mestres do Terror.

Em Contos Grotestos publicam-se clássicos da literatura fantástica, traduzidos por ele próprio bem como por alguns colaboradores. Foi assim que lhe surgiu a ideia de elaborar umha coletânea reunindo grande mestres da literatura de horror, inclusive brasileiros. «Mas seria uma obra voltada ao leitor galego, especialmente àquele amante do gênero fantástico. Talvez uma forma de familiarizar o leitor galego à recente ortografia unificada da língua portuguesa. Ou de tornar mais conhecidos na Galiza excelentes autores latino-americanos», explicava em entrevista para o PGL no passado mês de janeiro.

«O pessoal da Edizer acolheu o meu projeto com imensa simpatia e enorme entusiasmo. Nascia, assim, a parceria». Em julho do ano passado enviou os originais e já em novembro estava o livro pronto.

Sérgio Tannus

Sérgio Tannus, de origens libanesas, criou-se no estado brasileiro de São Paulo. Nasceu na localidade de Itaperuna e com três anos marchou morar a Niterói. Em conversa com Lupe Gómez para o Galicia Hoxe afirma que a guitarra sempre foi a sua «companheira mais fiel». Músico versátil, também canta e toca o cavaquinho e o pandeiro brasileiro. Gostaria de criar pontes de encontro entre o Brasil e a Galiza. Na nossa terra é colaborador habitual de artistas como Uxía, Fred Martins, Ugia Pedreira, Xabier Díaz ou Xoán Curiel.

Antes de chegar à Galiza nom tinha muitas noções, reconhece. Porém, comprovou que «o humor é parecido. Os galegos som divertidos». Muitos galegos, como Pepe Sendón, Marcos Teira ou Fran Pérez ‘Narf’ conheceu-nos em Niterói, em abril de 2006, graças a um intercâmbio cultural. Foi ali que ficou com curiosidade pola nossa terra, e o próprio Narf foi quem lhe dixo que «”o dia que vinheres conhecer a Galiza, tu ficas viver lá”, e foi como umha profecia».

Umha língua mundial

Com esta intensa semana de atividades, com presença de pessoas de tantos pontos da Lusofonia, a Associaçom Galega da Língua (AGAL), que em 2011 cumpre 30 anos, pretende demonstrar que a nossa língua é «mundial», pois a língua comum será o eixo central de todos os atos. «Polo éMundial desfilarám pessoas que falam a língua da Galiza com diferentes sabores e musicalidades», assinala o presidente da associaçom, Valentim R. Fagim.

Trinta anos da AGAL

A Associaçom Galega da Língua é umha associaçom sem ánimo lucrativo, legalmente constituída em 1981, que visa a plena normalizaçom do galego-português da Galiza e a sua reintegraçom no ámbito lingüístico a que historicamente pertence: o galego-luso-brasileiro.

 

+ Mais informações: